Poznaj naszych dystrybutorów - ProfiLine

Firma ProfiLine jest wiodącym producentem stolarki okienno-drzwiowej aluminiowej oraz PCV. Istnieje na rynku od 6 lat i poszerza swoje horyzonty o rynek międzynarodowy. Jako producent dociera swoimi produktami i usługami zarówno do klientów indywidualnych oraz współpracuje z kontrahentami z całej Polski. Jako firma produkcyjna odpowiadamy za dostarczane przez nas wyroby, zatem staramy się sprostać nawet najbardziej wymagającym klientom. Ze świadomością kreujemy wizerunek firmy na terenie polski a także pozostałych państw członkowskich unii europejskiej.

Dzięki wykwalifikowanej kadrze podejmujemy działania w kierunku sprawnego i stosunkowo szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa przy zachowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie zapominając o infrastrukturze, która wciąż postępuje, technologii produkcyjnej, dzięki której możemy proponować naszym klientom bezpieczne i sprawdzone rozwiązania w zakresie stolarki otworowej. Jako firma produkcyjna nie możemy stać w miejscu - podejmujemy kroki, aby nasze wyroby i usługi były certyfikowane w kategorii ISO 9001:2015. Nasza działalność nie kończy się na wyprodukowaniu, sprzedaży i dostarczeniu gotowego wyrobu - pozostajemy z klientem w stałym kontakcie także po transakcji lub mimo nieobowiązującej już gwarancji.

1. Gdzie znajduje się siedziba firmy ProfiLine i na jakim obszarze Państwo prowadzą działalność?

Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Szalejów Górny, bezpośrednio przy drodze krajowej numer 8. Głównym obszarem, na którym prowadzimy swoją działalność jest Polska, nie mniej jednak posiadamy wiele inwestycji poza jej terenem, np. w Niemczech, Czechach, Francji, a nawet w Kanadzie. Dzięki temu, możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że nie zawężamy zasięgu naszych działań.

2. Historia ProfiLine sięga 1992 roku. Jak na przestrzeni tych lat ewoluowała oferta? Jak na przestrzeni lat ewoluowały potrzeby klientów?

Znacząco! Śmiało możemy powiedzieć, że nasza oferta bardzo dobrze wkomponowuje się w trend branży stolarki otworowej, a należy zauważyć, że zmieniał się on wielokrotnie na przestrzeni tych niecałych trzech dekad. Przyczyniło się do tego kilka aspektów, wśród nich są też niezależne od nas wymogi prawne, ale także nowinki technologiczne, które nabyliśmy. Jednakże nie należy zapominać o jeszcze jednym, bardzo istotnym czynniku, jakim są nasi odbiorcy. To dzięki nim, ale również dla nich, podnosimy jakość i solidność naszych produktów coraz wyżej, kształtując naszą markę. Ludzie mogą powiedzieć, że okno to wciąż okno, jednak komponenty, dodatki oraz sposób instalacji uległ modyfikacji.

3. Jakimi wartościami kierujecie się Państwo w swojej działalności?

Ludzie są podstawą naszej firmy. Zarówno pracownicy, którzy ją tworzą i napędzają, jak i klienci, którzy pomagają nam obierać właściwe kierunki rozwoju. Taka wzajemna współpraca i wsparcie od nich otrzymywane motywuje nas do działania i kształtuje naszą przyszłość. W naszej firmie zatrudniamy ludzi różnych narodowości, w związku z czym wewnątrz organizacji promujemy wzajemny szacunek i poszanowanie wobec odmienności kulturowej i religijnej.

4. Jak duży zespół ludzi buduje markę ProfiLine?

Obecnie naszą firmę buduje zespół niespełna 80-cio osobowy. Razem tworzą szeroki wachlarz specjalności, od pracy administracyjnej poprzez produkcyjnej, po usługową.

5. Od jak dawana współpracują Państwo z marką Novoferm, w jakim zakresie?

Nasza przygoda z firmą Novoferm rozpoczęła się wraz z początkami naszej działalności. Stało się tak, ponieważ wytwarzane przez nas okna, drzwi, fasady, ogrody zimowe nie muszą wystarczyć wszystkim wymaganiom naszych klientów, dlatego aby sprostać ich oczekiwaniom współpracujemy z firmą Novoferm, dzięki czemu na naszej stronie mogą Państwo znaleźć również rolety i bramy garażowe tej właśnie marki.

6. Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę z marką Novoferm?

Decydującą kwestią w wyborze marki Novoferm była przystępna cena w połączeniu z jakże wysoką jakością. Są to cechy, które z biegiem czasu stopniowo ulegały poprawie, dzięki czemu wiemy, że produkty firmy Novoferm są jednymi z najbardziej atrakcyjnych towarów w branży. Jako dodatkowe cechy należy wymienić także terminową dostawę i satysfakcjonujące warunki współpracy.

7. Za co cienicie Państwo produkty marki Novoferm?

Przede wszystkim jakość obsługi jest na bardzo wysokim poziomie. Jako producent stolarki otworowej oferując naszym klientom nasz zakres usług staramy się dostarczyć wyroby, niekoniecznie przez nas wyprodukowane, tylko skupiamy się na najlepszej cenie i jakości – co nie kiedy nie jest proste. Firma Novoferm w swojej ofercie posiada wiele rozwiązań w różnych wariantach kolorystycznych, funkcjonalnych, a także technicznych. Dzięki tym czynnikom nasza firma jest związana na stałe z produktami marki Novoferm.

8. Prowadzicie Państwo aktywną działalność w mediach społecznościowych. Jakie cele tej aktywności Państwu przyświecają, jakie czerpiecie z tego korzyści, a jakie korzyści czerpią z tego Państwa odbiorcy?

Nasze działania w mediach społecznościowych opieramy na zapewnieniu naszym odbiorcom pełnej świadomości o tym, czym się zajmujemy i jak to robimy. Cel jest jeden – być w stałym kontakcie z naszymi klientami. Jeśli klient nie jest przekonany do współpracy z nami, chce zobaczyć jak pracujemy lub z jakich materiałów korzystamy - ma taką możliwość, choćby za pośrednictwem profilu na Facebooku, Twitterze lub Instagramie. Jakie korzyści czerpiemy z takich działań? Przede wszystkim zyskujemy zaufanie naszych odbiorców, a co za tym idzie, chęć dalszej współpracy i kolejne rekomendacje.

9. Jakie są Państwa największe osiągniecia i sukcesy zawodowe?

I tutaj ponownie zderzamy się z dosyć trudnym pytaniem, ponieważ jeśli mielibyśmy spojrzeć na sukces zawodowy w kontekście finansowym, to należałoby wskazać inwestycję, która przyniosła nam najbardziej wymierne korzyści. Natomiast patrząc na osiągnięcia zawodowe w szerszym ujęciu to największy nacisk położylibyśmy na rynki zagraniczne oraz towarzyszące mu zaufanie w stosunku do naszej firmy. Nie jest łatwym zadaniem wypromować swoją markę na rynkach zagranicznych operując jedynie ceną. Przecież cena to jeszcze nie wszystko! Z czasem równie istotnym czynnikiem staje się jakość oferowanych produktów, warunki ich gwarancji, czy dostawy. Zważając na fakt, że zarówno oczekiwania jak i potrzeby klientów na zachodzie mogą się różnić od tych w Polsce, możemy śmiało powiedzieć: Osiągnęliśmy sukces!

10. Czy prowadzą Państwo działalność prospołeczną? Jakiego rodzaju?

Jak najbardziej, przede wszystkim do głównych działań prospołecznych możemy zaliczyć sponsoring wszelkiego rodzaju wydarzeń, imprez kulturalnych oraz zbiórek charytatywnych na rzecz osób najbardziej potrzebujących. Najczęściej zwracają się do nas instytucje lub osoby prywatne z okolic Kotliny Kłodzkiej, nie mniej jednak w 2018 roku otrzymaliśmy propozycje sponsoringu budowy bolidu wyścigowego Politechniki Wrocławskiej do startu w międzynarodowych wyścigach. Wtedy nie skorzystaliśmy z okazji, ale kto wie co przyniesie kolejny rok? Zatem nie ograniczamy swoich środków finansowych na wsparcie jedynie akcji charytatywnych, ale także młodych ludzi, których (nawet z pomocą rodziny) nie stać na inwestycje w rozwój swoich talentów.

11. Jaki typ produktów jest najczęściej wybierany przez Państwa klientów?

To zależy o jakim typie zamówień mówimy: jeżeli chodzi o inwestycje to najczęściej wybierane produkty to okna, drzwi, drzwi przeciwpożarowe, a nawet fasady aluminiowe. W przypadku klientów indywidualnych sprzedajemy przede wszystkim: okna PCV, opcjonalnie drzwi aluminiowe i rolety. Jako, że oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania toteż mogą oni zaopatrzyć się w stolarkę otworową wraz z dodatkami m.in. rolety okienne czy bramy garażowe firmy Novoferm.

12. Jaka kolorystyka cieszy się największym zainteresowaniem klientów?

Jeszcze kilka lat temu dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszył się kolor stolarki – złoty dąb. Natomiast od pewnego czasu preferencje naszych nabywców diametralnie się zmieniły na poczet nieco ciemniejszych odcieni, takich jak: szary antracytowy, szary bazaltowy lub kwarcowy. Jest to wynik zmieniającej się architektury, w której dominującymi cechami są duże przeszklenia, surowe elementy architektoniczne, a także zagospodarowanie miejsca w domu w taki sposób, aby zminimalizować miejsce otwierania, np. drzwi balkonowych i zastąpienie ich drzwiami przesuwnymi lub harmonijkowymi.

13. Realizują Państwo także niestandardowe zamówienia (np. wystawa mobilna – FORD). Jakie było najbardziej nietypowe zlecenie, którego realizacji się Państwo podjęli?

W naszym słowniku nie istnieje pojęcie takie jak nietypowa realizacja. Jesteśmy od tego, aby wyobrażenie naszego klienta urzeczywistnić, dlatego też do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie i oferujemy swoją pomoc w zakresie, w którym jesteśmy w stanie coś zdziałać. Stolarka otworowa ma swoje ograniczenia, ale wynika to bardziej z jej właściwości lub cech technologicznych, aniżeli naszej chęci, bo one zawsze u nas goszczą – stąd między innymi realizacja wystawy mobilnej. Jednak nic nie zmienia faktu, że jeżeli konstrukcja po złożeniu i/lub zamontowaniu nie spełnia swoich właściwości, bezzwłocznie o tym informujemy i proponujemy rozwiązanie na miarę naszych możliwości. Zatem, odpowiadając na to pytanie: Nie traktujemy tej realizacji jako nietypowej, gdyż znajduje się w ramach działalności, jaką prowadzimy, choć gdyby potraktować ją jako odstającą od normy, to zdecydowanie byłaby to właśnie ta realizacja.