Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki pomaga dzieciom, które razem z rodzicami i lekarzami, walczą dzielnie z chorobą nowotworową. Ale walka o życie wymaga dużych nakładów finansowych. Dlatego tegoroczną akcję charytatywną, którą zainicjowała Grupa MTP (od lat pomagająca stowarzyszeniu Dzieciaki Chojraki), tym razem wsparły 23 firmy, w tym również Novoferm. Akcja polegała na wykupieniu miejsca reklamowego z życzeniami świątecznymi na fasadzie wschodniego holu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dochód z tej reklamy, w wysokości 100 tys. zł, został przekazany na Dzieciaki Chojraki.
„Z ogromną przyjemnością wsparliśmy tę inicjatywę. Mamy nadzieję, że środki zebrane w ramach naszej świątecznej akcji będą dużą pomocą dla podopiecznych stowarzyszenia i ich rodziców. Trzymamy kciuki za wszystkie Dzieciaki Chojraki i życzymy im tego, co najważniejsze – zdrowia i wytrwałości w codziennej walce o nie” – powiedział Tomasz Chmielewski, Prezes Zarządu Novoferm.
Dzieciaki Chojraki to stowarzyszenie, które wspiera transplantację szpiku i onkologię dziecięcą. Stowarzyszenie działa przy Klinice Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu. Pomaga chorym dzieciom, ich rodzicom oraz finansuje zakup sprzętu dla szpitala. Celem, o który stowarzyszenie zabiega, i na który zbiera pieniądze od lat, jest budowa i wyposażenie nowego budynku kliniki dla dzieci chorych na nowotwory, wraz z zapleczem socjalnym dla rodziców.
W akcji wzięły udział firmy: Adboard, Agrobex, Green Parking Polska, Hochtief Polska, IT.Integro, Kabat, Mlekovita, Nordzucker, Novoferm, Partner Firma Budowlana, Port Lotniczy Ławica, Questy, Raben Polska, Rehasport, Signal Group, Stary Browar, Szkółka Byczkowscy, URWIS.PL, Ventus Communications, Veolia Energia Poznań, Wechta oraz Zakład Ceramiki Budowlanej Owczary.